Consumenten zijn 24×7 online op zoek naar informatie, ontspanning, producten, diensten en zorgaanbieders. Hoe zorg je dat je als zorgorganisatie online op het juiste moment op de juiste plek aanwezig bent? Welke digitale kansen benut je en welke niet? Hoe ga je om met e-health en andere digitale diensten? In deze 2-delige workshop ga je aan de slag met de online strategie van jouw zorgorganisatie.
Online strategie voor jouw zorgorganisatie
Direct toepasbaar in jouw dagelijkse praktijk
Deelnemers geven ons een 8,1 gemiddeld
Exclusief voor ziekenhuizen en zorgorganisaties
In samenwerking met partner het Zorgmarketingplatform
Workshop Online strategie in het kort
Wat zijn de laatste trends in het digitale landschap? Hoe richt je de online marketing en kanalen effectief in. Hoe volg je de resultaten en optimaliseer je continu om jouw doelgroepen aan de organisatie te verbinden? Welk type content werk, en welke niet? En hoe zet je de beperkte tijd die in jouw team beschikbaar is, in voor het beste resultaat? Deze workshop neemt je mee in de laatste digitale ontwikkelingen. De belangrijkste succes- en faalfactoren passeren de revue. Je analyseert waar jouw organisatie staat en waar kansen liggen. Vervolgens ga je aan de slag met de online strategie voor jouw zorgorganisaties. Inclusief doelgroepen, diensten, kanalen en content. De trainers, ervaren zorgmarketingexperts, denken actief met je mee in de strategie.
We trainden mensen van o.a.:
Wat komt aan bod?
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Digitale (online) zorg en marketing: trends, ontwikkelingen en kansen
- Online marketingdoelstellingen en strategie
- Contentmarketing
- Social media management tools
- Digitale kanalen, doelgroepen, bereik (zoals website, nieuwsbrief, sociale media, apps)
- Contentvormen (zoals instructievideo, whitepaper, nieuws, blog, review, advertentie)
- Keuze van owned, earned en paid media
- Kracht van storytelling
- Contentontwikkeling, -curatie en -verspreiding
- Search engine optimisation (SEO) en linkbuilding
- Google Analytics
- Digitaal (online) marketingplan en contentplan
Voor wie?
Deze masterclass is voor zorgmanagers, managers marketing- en/of communicatie, communicatieadviseurs en online marketeers die zich bezig (gaan) houden met de digitale marketingstrategie, digitale marketingplannen, social media en contentplannen.
Aanpak en werkwijze
Deze praktijkgerichte workshop combineert theorie met praktijk. Via presentaties, interactie en opdrachten. Er is veel aandacht voor eigen vraagstukken. Je werkt tijdens de masterclass aan jouw eigen digitale marketingstrategie en -plan. Er is veel gelegenheid om onderling kennis en ervaring uit te wisselen.
Resultaat: wat jij meeneemt naar huis
Na afloop van deze workshop weet je welke kansen digitale zorgmarketing biedt en welke het beste passen bij jouw marketing- of communicatiedoelstelling en -strategie. Je weet welke diensten, kanalen en content in te zetten om jouw doelstellingen te realiseren. Je hebt de aanpak voor jouw eigen digitaal marketingplan, social media kanalen en contentplan in hoofdlijnen uitgewerkt. Ook weet je hoe jij hiermee direct aan de slag kunt en voortgang kan monitoren.
Programma
Workhop deel 1:
- 12.30 Inloop met koffie en thee
- 13.00 Start programma deel 1
- 14.45 Korte pauze
- 15.00 Start programma deel 2
- 16.30 Bespreking vervolgopdracht en afronding
Workhop deel 2:
- 12.30 Inloop met koffie en thee
- 13.00 Start programma deel 1, inclusief bespreken vervolgopdracht
- 14.45 Korte pauze
- 15.00 Start programma deel 2
- 16.30 Bespreking opdracht en afronding
Investering en voorwaarden
€ 495,- en voor Zorgmarketingplatform-leden geldt 20% korting. Prijzen zijn excl. btw.
Je kunt tot twee weken voorafgaand aan de training kosteloos per e-mail afmelden. Daarna is het volledige bedrag verschuldigd en vindt facturatie plaats. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.
Agenda zorgmedewerkers werven met social media
De eerstvolgende training in Utrecht wordt ingepland. Neem contact op als je als eerste op de hoogte wilt worden gebracht.
In-company
Deze workshop kan ook in-company gegeven worden. Neem daarvoor contact op met Joep van de Ven van Spring marketing.
Over de trainers
De training wordt gegeven door Rianne Klaren en Joep van de Ven van Spring marketing.
Over Rianne Klaren
Als ervaren specialist in media en marketing is Rianne een verhalenverteller pur sang. En een kei met social media. Door haar enorme ervaring -zowel binnen als buiten de zorg- weet ze als geen ander jouw vraag concreet te maken en te vertalen naar werkende oplossingen. Rianne leert je in deze training hoe je jouw corporate story vertelt op social media. En hoe je met dat verhaal nieuwe collega’s werft.
Over Joep van de Ven
Joep is een oude rot in het vak. Ruim 25 jaar ervaring met online marketing en communicatie. Die deed hij op bij Rabobank, Hema, ANWB, Havenbedrijf Rotterdam en bij merken zoals Citroen, Volkswagen/Audi, Philips, Sony en Grolsch. De laatste jaren zet Joep zich uitsluitend in voor de zorg. Omdat daar zijn hart ligt. Als voormalig manager van diverse marketingafdelingen weet hij als geen ander organisatiedoelen en merken in de zorg te koppelen aan een effectieve online strategie.
Aanmelden
Meld je nu aan voor de workshop Online strategie via het aanmeldformulier. Dan nemen we contact met je op om jouw persoonlijke vragen te bespreken en de praktische zaken met je door te nemen. Heb je vragen? Neem gerust contact op.