Kennisbank

Werving in de zorg

De arbeidsmarkt in Nederland is erg krap op dit moment, en dat geldt helemaal voor sectoren waar de vraag naar werknemers de komende jaren alleen maar groeit, zoals Zorg en Welzijn. Er zijn domweg te weinig mensen om alle vacatures te vullen. Dit betekent dat je als werkgever voor de grote vraag staat over hoe je de werkzaamheden kunt invullen en verdelen over mensen die bij je werken. Vanuit Spring geloven we dat het kán, maar dan wel als je op een andere manier gaat kijken naar jullie werving en selectie.

In deze whitepaper laten we je zien hoe de arbeidsmarkt in de zorg verandert en wat wij ervan verwachten voor de (nabije) toekomst. Wij beiden je opties en tips hoe je je als zorgaanbieder en werkgever slimmer kunt presenteren om mensen te werven. En tot slot, hoe je en meer waarde kunt creëren voor jouw medewerkers, zodat zij zich thuis voelen bij jouw organisatie en met plezier voor je blijven werken.

Download whitepaper

Thema: Werving en werkgeversmerk in de zorg

In de huidige krappe arbeidsmarkt zien we dat elke zorgorganisatie zelf zoekt naar antwoorden op de vraag: hoe vul ik mijn vacatures? Maar, dat is alleen een korte termijn oplossing voor de échte vraag: hoe zorg ik voor een duurzame oplossing voor een gezonde bezetting op mijn locaties en afdelingen?

Bekijk dit thema

Recente blogs

Andere artikelen en papers

De succesfactoren voor een effectieve wervingscampagne in de zorg

Zorgorganisatie van Neynsel uit ‘s-Hertogenbosch vroeg Spring Marketing de uitdaging: in drie maanden ruim 50 nieuwe medewerkers werven in een uiterst krappe arbeidsmarkt. Samen met partnerbureau Brand New Journey voerden we deze opdracht uit. Van strategie tot en met de ontwikkeling van communicatie-uitingen voor verschillende kanalen. Het resultaat: 50 nieuwe zorgmedewerkers in drie maanden tijd!

Om uit te zoeken wat sollicitanten nu echt belangrijk vinden aan een baan in de zorg deden we onderzoek onder de circa 220 sollicitanten. Ruim 60% gaf ons inzicht in hun belangrijkste drijfveren. Het leverde ons mooie, nieuwe inzichten op die we graag met je willen delen.

Meer weten? Download onze infographic met de belangrijkste en meest interessante inzichten van dit onderzoek.

Download infographic

Schrijf je in voor de nieuwsbrief