Analyse en online strategie

Als ambitieuze zorgorganisatie wil je groeien. Hoe word je online optimaal gevonden en verbind je je doelgroepen effectief aan jouw organisatie? Met een online strategie gebaseerd op een gedegen analyse kun je grote stappen zetten. Spring marketing kan je hierbij helpen.

Analyse fundeert online strategie

Online marketing begint met strategie: bepalen wat je voor wie doet, en de behoefte die je daarmee vervult. Om gefundeerd te kunnen kiezen welke online marketingactiviteiten je inzet, is het goed inzicht te hebben in je huidige resultaten, recente ontwikkelingen en kansen. Spring marketing kan dit speciaal voor jouw zorgorganisatie onderzoeken. Zo weet je hoe je effectief verder kan bouwen aan je online groei.

Online kansen direct op een rij met online scan

Met de optimalisatie van online vindbaarheid (SEO) en effectieve inzet van social media kun je 10 tot wel 50% groei bereiken van het aantal bezoekers op jouw website. Dit begint met goed inzicht in je prestaties met jouw concurrenten als benchmark. Op basis hiervan worden praktische adviezen gegeven.

Lees meer over de online scan
Concurrentieanalyse - voorbeeld

Effectief aan de slag vanuit online strategie

Op basis van de analyse, kunnen we aan de slag met jouw online strategie. Welke kanalen ga je inzetten, met welke content ga je je doelgroepen bereiken? Samen kunnen we jouw online strategie ontwikkelen, en eventueel uitbreiden met:

  • Contentstrategie met thema’s en kanalen
  • Contentkalender met items en frequentie

Ook een analyse en online strategie voor jouw organisatie?