Zorgpersoneel werven met social media

De zorg komt handen te kort. Met de krapte op de arbeidsmarkt is het werven van goede nieuwe medewerkers vaak een flinke uitdaging. Hoe kun je dan zorgpersoneel werven met social media? Op welke manier presenteer je jouw zorgorganisatie effectief op Facebook, Instagram of LinkedIn voor sollicitanten? En hoe maak je slim gebruik van collega’s om via social media nieuwe kandidaten te vinden. In deze workshop leer je aan de hand van praktijkvoorbeelden wat werkt en wat niet? Je gaat zelf praktisch aan de slag. Zoals hoe je een vacature op Facebook, Insta en LinkedIn presenteert. Bovendien laten we je zien hoe je van jouw collega’s ambassadeurs maakt.

thumbs-up

Direct toepasbaar in jouw dagelijkse praktijk

smile

Deelnemers geven ons een 8,1 gemiddeld

medical-kit

Exclusief voor ziekenhuizen en zorgorganisaties

check

In samenwerking met partner het Zorgmarketingplatform

Zorgpersoneel werven met social media: in het kort

In deze praktische training ga je aan de slag met hoe je nieuwe zorgcollega’s kunt werven met social media. En hoe je vacatures via social media onder de aandacht brengt. We leren je hoe je met storytelling jouw organisatie goed kunt presenteren. Zodat kandidaten een goed beeld van de vacature en van de zorgorganisatie krijgen. Ook laten we je zien hoe je socials kunt inzetten om een brede doelgroep te bereiken en hoe jouw collega’s ambassadeurs kunnen worden. Daarmee vergroten ze het bereik en krijgen ook nog eens invloed op wie hun nieuwe collega wordt. Met praktische tips en trucs kun je na afloop direct aan de slag.

De Wever“Heel interessant, nog meer overtuigd dat we het verhaal van onze medewerkers moeten vertellen om te laten zien hoe het is om te werken bij De Wever.”
LisanneDe Wever

We trainden mensen van o.a.:

NIAZ logo
PPN
Haaglanden Medisch Centrum
NVLF
Kenter Jeugdhulp
reinaerde
Elver Gehandicaptenzorg
RIjnland Revalidatie Centrum
Karakter
DuoDermis logo
Trigger Point Therapie Nederland

Wat komt aan bod?

Deze onderwerpen passeren de revue tijdens deze training:

  • Trends in personeelswerving met social media
  • Wat werkt wel en wat werkt niet
  • Hoe maak je een personeelsadvertentie op social media
  • Op welke manier gebruik je storytelling om meer te laten zien over de vacature en jouw organisatie
  • Het bereiken van de juiste kandidaten met de juiste social media?
  • Welke rol spelen collega’s bij het werven van kandidaten
  • Effecten meten en optimaliseren

Je gaat naar huis met

Uiteraard komt tijdens de training ook wat theorie aan bod. Het spreekt voor zich dat we ook inspirerende cases zien. Uit de zorg maar ook daarbuiten. Het belangrijkste is dat tijdens de training vooral jouw arbeidsmarktvraagstuk centraal staat. Daarmee ga je zelf praktisch aan de slag. Met een focus op de inzet van social media. Tijdens de training kun je gericht jouw vragen stellen en ervaringen delen. Bovendien krijg je direct feedback op het werk dat je tijdens de training doet. Je naar huis met:

  • Natuurlijk flink veel nieuwe kennis en inzichten
  • Een concrete aanpak. Vooral hoe je morgen samen met HR met social media de juiste kandidaten kunt bereiken via social media
  • Praktische kennis hoe je personeelsadvertenties voor social media maakt
  • Een opzet hoe je met Facebook, Insta of LinkedIn het inspirerende verhaal van jouw zorgorganisatie kunt vertellen
  • Concrete tips hoe je collega’s kunt inzetten als ambassadeurs
  • Nieuwe ideeën, tips, tools en handvatten om verder aan de slag te gaan met social media voor arbeidsmarktcommunicatie

Voor wie?

Ben je (marketing)communicatiespecialist, communicatieadviseur of  webredacteur? En ben je samen met jouw collega van personeelszaken of HR verantwoordelijk voor arbeidsmarktcommunicatie? Dan is deze training echt iets voor jou! Ook als je social media nog niet echt gebruikt maar wel van plan bent om te starten met werving via social media.

Programma

  • 12.30 Inloop met koffie en thee
  • 13.00 Start programma deel 1
  • 14.45 Korte pauze
  • 15.15 Start programma deel 2
  • 16.30 Afronding en einde

Investering en voorwaarden

€ 395,-  en voor Zorgmarketingplatform-leden geldt 20% korting (€ 316,-). Prijzen zijn excl. btw.

Je kunt tot twee weken voorafgaand aan de training kosteloos per e-mail afmelden. Daarna is het volledige bedrag verschuldigd en vindt facturatie plaats. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.

Agenda zorgmedewerkers werven met social media

De eerstvolgende training is op:

Donderdag 23 januari 2020
Locatie: Utrecht.

In-company

Deze workshop kan ook in-company gegeven worden. Neem daarvoor contact op met Joep van de Ven van Spring marketing.

Meer informatie of vragen?

Meer weten of vragen over deze training? Laat gerust weten.

Mail: info@springmarketing.nl

Bel: 06 15 83 01 90

Gors logo“Een waardevolle eyeopener! De sfeer en setting waren goed, en fijn dat we direct voorbeelden konden zien.”
Marloes LelieveldGors

Over de trainers

De training wordt gegeven door Rianne Klaren en Joep van de Ven van Spring marketing.

Over Rianne Klaren

Heb je een verhaal dat het vertellen waard is? Eén die gewoon verteld moet worden. Dat vertelt waarom jouw organisatie doet wat het doet. Wat jullie zo bijzonder maakt! Dan heb je aan Rianne een goeie. Als ervaren specialist in media en marketing is Rianne een verhalenverteller pur sang. En een kei met social media. Door haar enorme ervaring -zowel binnen als buiten de zorg- weet ze als geen ander jouw vraag concreet te maken en te vertalen naar werkende oplossingen. Rianne leert je in deze training hoe je jouw corporate story vertelt op social media. En hoe je met dat verhaal nieuwe collega’s werft.

Rianne Klaren - Spring marketing
Rianne Klaren, storyteller en social media specialist bij Spring marketing

Over Joep van de Ven

Joep is een oude rot in het vak. Ruim 25 jaar ervaring met online marketing en communicatie. Die deed hij op bij Rabobank, Hema, ANWB, Havenbedrijf Rotterdam en bij merken zoals Citroen, Volkswagen/Audi, Philips, Sony en Grolsch. De laatste jaren zet Joep zich uitsluitend in voor de zorg. Omdat daar zijn hart ligt. Als voormalig manager van diverse marketingafdelingen weet hij als geen ander organisatiedoelen en merken in de zorg te koppelen aan een concrete online boodschap om nieuwe collega’s te vinden.

Joep van de Ven
Joep van de Ven, partner, zorgmarketeer en klant-onderzoeker bij Spring marketing

Aanmelden

Meld je nu aan voor de training zorgmedewerkers werven met social media via het aanmeldformulier. Dan nemen we contact met je op om jouw persoonlijke vragen te bespreken en de praktische zaken met je door te nemen. Heb je vragen? Neem gerust contact op.

Organisatie

Naam*

E-mail*

Telefoon*

Ik ben lid van het Zorgmarketingplatform en ontvang daarom korting*
JaNee

*Verplichte velden