Workshop Patient Experience

Net Promotor Score, Customer Effort Score, Proms, reviews van zorgconsumenten en verwijzers. Als marketeer in de zorg kun je bijna niet meer om klanttevredenheid -en het meten ervan- heen. Maar waarom is de beleving van zorgconsumenten zo belangrijk? Wat heeft klanttevredenheid te maken met klantinstroom? En hoe ver moet je gaan met het streven naar 9+ patientervaringen?

thumbs-up

Direct toepasbaar in jouw dagelijkse praktijk

smile

Deelnemers geven ons een 8,1 gemiddeld

medical-kit

Exclusief voor ziekenhuizen en zorgorganisaties

check

In samenwerking met partner het Zorgmarketingplatform

Workshop Patient Experience in het kort

Tijdens deze workshop krijg je inzicht in wat patiëntbeleving oftewel “patient experience” precies is, hoe je verwachtingen van jouw zorgklanten en hun klantbeleving kunt meten en welk effect positieve ervaringen hebben op bijvoorbeeld het werven van nieuwe klanten. Ook staan we tijdens de workshop stil bij hoe je verbeteringen kunt aanbrengen op cruciale momenten in het klantproces zodat je volgende week al meer tevreden zorgconsumenten hebt.

HET SPECTRUM-logo-2015“Door de praktische vertaling kregen we een goed beeld welke onderdelen van invloed zijn op SEO en hoe we hiermee kunnen spelen. Met de nieuwe kennis gaan we zelf aan de slag om de SEO van Het Spectrum verder te optimaliseren.”
Gitte Peeters & Karin BerendsenCommunicatieadviseurs Het Spectrum

We trainden mensen van o.a.:

Haaglanden Medisch Centrum
annatommie-mc
Groene Kruis
NVLF
Elver Gehandicaptenzorg
JGZ ZHW
Niet Vanzelfsprekend
Kenter Jeugdhulp
nvd
Orikami_Health_Logo_Teaser_klein-1
Karakter

Onderwerpen deze dag

Deze workshop leert je:

  • Wat Patient Experience (PX) is
  • Wat de kenmerken zijn van een goede klantbeleving
  • Hoe je klantbeleving meet
  • Wat de relatie is met PROMS
  • Wat een patiënt- of klantgerichte cultuur is?
  • Wat de samenhang is tussen klantbeleving en klantreis
  • Wat de belangrijkste momenten zijn voor een goede klantervaring
  • Wat de rol is van persona’s
  • Wat voorbeelden en effecten zijn van optimale, goede en slechte klantervaringen
  • Hoe je een patiëntgericht zorgproces inricht
  • Focus: het kiezen van de momenten in de klantreis die je als eerste gaat aanpakken
  • Aan de slag: bekijk het zorgproces van jouw klanten met andere ogen en pas morgen morgen al verbeteringen toe.

Na afloop ga jij naar huis met:

Je gaat met nieuwe inzichten, ervaringen van anderen, inspiratie en vooral veel praktische voorbeelden naar huis. Het belangrijkste doel is dat je hiermee na afloop van de workshop snel zelf aan de slag kunt zodat jouw klanten morgen al een betere patientervaring krijgen.

Voor wie?

Voor marketing- en communicatieprofessionals in de zorg. Deze workshop is ook geschikt voor zorgmanagers en beleidsmedewerkers die hier mee te maken krijgen. Het is handig als je al een uitgewerkte klantreis van jouw zorgklanten hebt maar het is niet strikt noodzakelijk.

Programma

  • 09.00 – Inloop met koffie en thee
  • 09.30 – Start ochtendprogramma.
  • 12.15 – Lunch (inclusief) en netwerkmoment.
  • 13.15 – Start middag programma.
  • 16.30 – Afronding en einde.

Over de trainer

De training wordt gegeven door Joep van de Ven van Spring marketing

 

Joep van de VenJoep van de Ven

Joep van de Ven is al jaren actief met het verbeteren van klantervaringen voor dienstverlenende organisaties. Onder meer in de zorg. Hij is een ervaren consultant en docent en stond als marketingcommunicatiespecialist zelf met zijn poten in de klei. Nieuwsgierigheid is naar zijn mening één van de belangrijkste eigenschappen die een marketeer- of communicatiespecialist moet bezitten. Uitsluitend met goede klantinzichten ben je namelijk echt in staat goed op de behoeften van jouw klant in te spelen.

Spring marketing is partner binnen de Zorgmarketing Praktijk, een samenwerkingsverband zorgmarketing experts verbonden aan het Zorgmarketingplatform.

Investering en voorwaarden

€ 495,-  /   Leden Zorgmarketingplatform krijgen 20% korting  /  excl. btw. Inclusief lunch.

Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de workshop kosteloos per email afmelden. Daarna is het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.

Agenda training PX

De eerstvolgende training wordt momenteel ingepland. Neem contact met ons op om als eerste op de hoogte te worden gebracht van een nieuwe datum.

Locatie: Utrecht of omgeving

In-company

Deze workshop kan ook in-company gegeven worden. Neem daarvoor contact op met Joep van de Ven

Meer informatie of vragen?

Meer weten of vragen over deze training? Laat gerust weten.

Mail: joep@springmarketing.nl

Bel: 06 15 83 01 90

Aanmelden

Meld je nu aan voor de training via het aanmeldformulier. We nemen contact met je op om jouw persoonlijke vragen te bespreken en de praktische zaken met je door te nemen. Heb je vragen? Neem gerust contact op.

Onderwerpen deze dag

Deze workshop leert je:

  • Wat Patient Experience (PX) is
  • Wat de kenmerken zijn van een goede klantbeleving
  • Hoe je klantbeleving meet
  • Wat de relatie is met PROMS
  • Wat een patiënt- of klantgerichte cultuur is?
  • Wat de samenhang is tussen klantbeleving en klantreis
  • Wat de belangrijkste momenten zijn voor een goede klantervaring
  • Wat de rol is van persona’s
  • Wat voorbeelden en effecten zijn van optimale, goede en slechte klantervaringen
  • Hoe je een patiëntgericht zorgproces inricht
  • Focus: het kiezen van de momenten in de klantreis die je als eerste gaat aanpakken
  • Aan de slag: bekijk het zorgproces van jouw klanten met andere ogen en pas morgen morgen al verbeteringen toe.

Na afloop ga jij naar huis met:

Je gaat met nieuwe inzichten, ervaringen van anderen, inspiratie en vooral veel praktische voorbeelden naar huis. Het belangrijkste doel is dat je hiermee na afloop van de workshop snel zelf aan de slag kunt zodat jouw klanten morgen al een betere patientervaring krijgen.

Voor wie?

Voor marketing- en communicatieprofessionals in de zorg. Deze workshop is ook geschikt voor zorgmanagers en beleidsmedewerkers die hier mee te maken krijgen. Het is handig als je al een uitgewerkte klantreis van jouw zorgklanten hebt maar het is niet strikt noodzakelijk.

Programma

  • 09.00 – Inloop met koffie en thee
  • 09.30 – Start ochtendprogramma.
  • 12.15 – Lunch (inclusief) en netwerkmoment.
  • 13.15 – Start middag programma.
  • 16.30 – Afronding en einde.

Over de trainer

De training wordt gegeven door Joep van de Ven van Spring marketing

 

Joep van de VenJoep van de Ven

Joep van de Ven is al jaren actief met het verbeteren van klantervaringen voor dienstverlenende organisaties. Onder meer in de zorg. Hij is een ervaren consultant en docent en stond als marketingcommunicatiespecialist zelf met zijn poten in de klei. Nieuwsgierigheid is naar zijn mening één van de belangrijkste eigenschappen die een marketeer- of communicatiespecialist moet bezitten. Uitsluitend met goede klantinzichten ben je namelijk echt in staat goed op de behoeften van jouw klant in te spelen.

Spring marketing is partner binnen de Zorgmarketing Praktijk, een samenwerkingsverband zorgmarketing experts verbonden aan het Zorgmarketingplatform.

Investering en voorwaarden

€ 450,-  /   Leden Zorgmarketingplatform krijgen 20% korting  /  excl. btw. Inclusief lunch.

Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de workshop kosteloos per email afmelden. Daarna is het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.

Agenda training PX

De eerstvolgende training is op:

Donderdag 14 maart 2019
Locatie: Utrecht of omgeving

In-company

Deze workshop kan ook in-company gegeven worden. Neem daarvoor contact op met Joep van de Ven

Meer informatie of vragen?

Meer weten of vragen over deze training? Laat gerust weten.

Mail: joep@springmarketing.nl

Bel: 06 15 83 01 90

Aanmelden

Meld je nu aan voor de training via het aanmeldformulier. We nemen contact met je op om jouw persoonlijke vragen te bespreken en de praktische zaken met je door te nemen. Heb je vragen? Neem gerust contact op.

Organisatie

Naam*

E-mail*

Telefoon*

Ik ben lid van het Zorgmarketingplatform en ontvang daarom korting*
JaNee

*Verplichte velden