SEO: de sleutel naar een top 3 Google positie

Met een goede vindbaarheid via Google (SEO) kun je de instroom van jouw patiëntenpopulatie verhogen. Ja, de kansen met Search Engine Optimalization (SEO) zijn groot, ook in de zorgsector. Hoe benut je deze kansen voor jouw zorgorganisatie of ziekenhuis? Hoe zorg je ervoor dat jouw (potentiële) patiënt jou via Google weet te vinden? Krijg de sleutel naar de Google top 3 tijdens de SEO training van Spring marketing. 

thumbs-up

Direct toepasbaar in jouw dagelijkse praktijk

smile

Deelnemers geven ons een 8,1 gemiddeld

medical-kit

Exclusief voor ziekenhuizen en zorgorganisaties

check

In samenwerking met partner het Zorgmarketingplatform

Marketingtraining SEO in het kort

In deze verdiepende training leer je wat SEO voor jouw zorgorganisatie kan betekenen, hoe je SEO kansen signaleert en benut. De belangrijkste do’s en don’ts komen aan bod, evenals vele praktische tips en trucs waarmee je na de training direct aan de slag kunt.

Je hebt hiervoor geen technische kennis nodig. Met een drive voor je klant, kennis van jullie diensten en focus op wat je wilt bereiken, gaan we aan de slag. Theorie en praktijk wisselen elkaar af tijdens deze hands-on-training. Na deze training weet je wat je moet doen om bovenin de zoekmachines te komen. Je hebt een stappenplan ingevuld. En de eerste stappen gezet.

HET SPECTRUM-logo-2015“Door de praktische vertaling kregen we een goed beeld welke onderdelen van invloed zijn op SEO en hoe we hiermee kunnen spelen. Met de nieuwe kennis gaan we zelf aan de slag om de SEO van Het Spectrum verder te optimaliseren.”
Gitte Peeters & Karin BerendsenCommunicatieadviseurs Het Spectrum

We trainden mensen van o.a.:

Haaglanden Medisch Centrum
annatommie-mc
Groene Kruis
NVLF
Elver Gehandicaptenzorg
JGZ ZHW
Niet Vanzelfsprekend
Kenter Jeugdhulp
nvd
Orikami_Health_Logo_Teaser_klein-1
Karakter

Onderwerpen deze dag

De volgende onderwerpen komen deze dag aan bod:

  • Online trends in de online zorgmarketing en SEO
  • Stappen naar een toppositie in Google
  • Zoekwoordonderzoek, short tail en long tail zoekwoorden
  • Linkbuilding en Google penalty’s
  • SEO schrijven
  • SEO contentoptimalisatie en -plaatsing in CMS
  • Meten en rapporteren in Google Analytics en Google Webmastertools

Na afloop ga jij naar huis met:

Deze praktijkgerichte training combineert theorie direct met praktijk. Je wordt op de hoogte gebracht van de laatste feiten en cijfers rond SEO, inspirerende best cases uit en buiten de zorg passeren de revue en je gaat direct aan de slag met praktische opdrachten. Er is volop ruimte om jouw eigen vragen te stellen en ervaringen te delen. Tijdens de training werk je aan jouw eigen SEO strategie, je gaat dan ook naar huis met:

  • Inzicht in de SEO score van jouw organisatiewebsite
  • Relevante zoekwoorden, short tail en long tail
  • Concreet stappenplan om naar een toppositie in Google te groeien
  • SEO strategie voor jouw organisatie
  • Schrijven en optimaliseren SEO teksten
  • Tips, tools en handvatten om verder aan de slag met SEO binnen jouw organisatie

Voor wie?

Deze training is voor marketing- en communicatieadviseurs, -medewerkers, webredacteuren, bedrijfsjournalisten die verantwoordelijk (worden) voor de website en SEO.

Programma

  • 09.00 Inloop met koffie en thee
  • 09.30 Start ochtendprogramma
  • 12.15 Lunch en netwerkmoment
  • 13.15 Start middag programma
  • 16.30 Afronding en einde

Erica Bouma - training online zorgmarketingOver de trainers

De SEO training wordt gegeven door Erica Bouma of Wilma Kaptein van Spring marketing.

Erica Bouma

Met een grote drive om met de juiste content precies de beoogde doelgroep te bereiken, werkt Erica Bouma van Spring marketing voor diverse zorgorganisaties samen aan online optimalisatietrajecten. Vanuit haar journalistieke achtergrond heeft Erica altijd een grote interesse gehad in maken van effectieve content. Als online  marketeer bij onder andere De Jutters, Curium-LUMC, het Kenniscentrum Kinder- en Jeugdpsychiatrie en tientallen klanten van Spring marketing heeft ze zich steeds verder gespecialiseerd in social media marketing en SEO marketing.

Ze is partner binnen de Zorgmarketing Praktijk, een samenwerkingsverband zorgmarketing experts verbonden aan het Zorgmarketingplatform, en vast trainer bij Erasmus MC op het gebied van SEO en webschrijven. Als blogger voor Frankwatching schrijft ze regelmatig over zorgmarketing, SEO en social media.

Over Wilma Kaptein

Wilma Kaptein

Wilma is gespecialiseerd in gedragsbeïnvloeding en conversieoptimalisatie. Haar growth hacking mindset, eerdere marketingfunctie bij het online zorgplatform Duxxie en jarenlange online ervaring bij de Belastingdienst helpen organisaties om hun relevantie voor de klant om te zetten in groei en verbinding.

Investering en voorwaarden

€ 450,-  en voor Zorgmarketingplatform-leden: € 360,-. Prijzen zijn excl. btw.

Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de training kosteloos per e-mail afmelden. Daarna is het volledige bedrag verschuldigd en vindt facturatie plaats. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.

Agenda training SEO

De eerstvolgende training is op:

Vrijdag 10 mei 2019
Locatie: Utrecht

In-company

Deze workshop kan ook in-company gegeven worden. Neem daarvoor contact op met Erica Bouma van Spring marketing.

Meer informatie of vragen?

Meer weten of vragen over deze training? Laat gerust weten.

Mail: info@springmarketing.nl

Bel: 06 29 14 20 00

Aanmelden

Meld je nu aan voor de training via het aanmeldformulier. We nemen contact met je op om jouw persoonlijke vragen te bespreken en de praktische zaken met je door te nemen. Heb je vragen? Neem gerust contact op.

Organisatie

Naam*

E-mail*

Telefoon*

Ik ben lid van het Zorgmarketingplatform en ontvang daarom korting*
JaNee

*Verplichte velden