Social, SEO, SEA en content

Hoe bereikt u uw doelgroep effectief en efficiënt? Wat zijn precies de laatste trends? Hoe optimaliseert u uw social media, SEO, SEA en content en wat zijn úw content marketing kansen?

Beter gevonden worden via Google en andere websites (SEO en SEA)

Bijna 90% van de consumenten oriënteert zich voor nieuwe producten of diensten op internet, ook in de zorg. Dit geldt met name voor de zorg die veel door mensen zelf wordt betaald. In de zorg worden patiënten meer en meer zorgconsumenten. Online vindbaarheid wordt daarom steeds belangrijker in de zorg. Spring marketing helpt veel klanten beter vindbaar te worden door zoekmachineoptimalisatie of Search Engine Optimization (SEO). Denk aan het optimaliseren van de site, de content en de verspreiding bijvoorbeeld door externe blogs en linkbuilding. Het opbouwen van een goede positie in Google heeft tijd nodig. Deze diepte-investering levert wel continu rendement.

Google Adwords (SEA) kan ingezet worden om dit proces te bespoedigen. Omdat het rendement hiervan sterk verschilt adviseren wij te starten met een pilot met een beperkt budget (bijvoorbeeld 600 euro) en indien succesvol uit te breiden. Het bevorderen van de niet-betaalde zoekresultaten (SEO) rendeert eigenlijk altijd, dit kan wel voor tot 50% meer bezoekers op de website zorgen en is op de lange termijn effectiever.

Inzet social media om doelgroep te bereiken en binden

Social media zijn zeer succesvol voor het vinden en verbinden van klanten. Het gebruik van social media verschilt per onderzoek, maar grofweg 70% van de mensen gebruikt Facebook, veelal privé. Rond de 20% gebruikt LinkedIn, Twitter, Instagram, en Pinterest. Voor uw organisatie kunnen we de kansen op deze social media in kaart brengen, zodat u die doelgericht in kan zetten.

Om vervolgens uw doelgroep via social media effectief bereiken en binden zijn dit kansrijke mogelijkheden:

  • Selectie en inrichting van een social media tool(s) om te volgen, posten en op te volgen
  • Social medium opzetten en inrichten inclusief banner
  • Coaching voor het effectief onderhouden van social media

Contentstrategie en -kalender

Een contentstrategie, -plan en -kalender met relevante thema’s geven u en uw klant structuur. Een klant weet ongeveer wat en wanneer iets van u te verwachten. U weet wat u wanneer gaat doen. Een deel van de content is planbaar en kan Spring marketing ook voor u verzorgen zodat uw kanalen altijd aanspreken. Een deel van de content zal inspelen op de actualiteit buiten of in uw eigen organisatie en raden wij u aan zelf te maken en verspreiden. Spring marketing verzorgt veel trainingen om aansprekende content te maken en te verspreiden. De stappen die wij met u kunnen zetten zijn:

  • Inspiratieworkshop
  • Contentstrategie met thema’s en kanalen
  • Contentkalender met items en frequentie
  • Training contentontwikkeling en verspreiding

Marketingtoolkit met basistekst en beeld voor een aansprekende, herkenbare uitstraling

Op basis van de positionering van uw organisatie en een zoekwoordenonderzoek kunnen sterke en goed vindbare basisteksten worden ontwikkeld. Op verzoek zijn de teksten te versterken met enkele kernbeelden, een selectie uit stockfotografie of eigen beelden. Deze basisteksten beschrijven uw organisatie en de geleverde zorg en worden opgeleverd in meerdere versies, geoptimaliseerd voor het web, linkbuilding en uw online kanalen. Deze dienen als basis voor de ontwikkeling van verdere materialen zoals brochures, flyers, presentaties, posters of banners waar Spring marketing u ook bij kan helpen.

Uw online kansen direct op een rij met online scan

Met de optimalisatie van online vindbaarheid (SEO) en effectieve inzet van social media kunt u 10 tot wel 50% groei bereiken van het aantal bezoekers op uw website. Dit begint met goed inzicht in uw prestaties met uw concurrenten als benchmark. Op basis hiervan worden praktische adviezen gegeven.

Lees meer over de online scan
Concurrentieanalyse - voorbeeld

Ook online advies voor uw organisatie?