Mijn klanten beter bereiken via social media en SEO

De digitale ontwikkelingen gaan snel. Wat zijn de social media en SEO kansen voor jouw organisatie? En hoe pas je die concreet toe om meer klanten te bereiken?

Zichtbaar voor jouw doelgroepen op social media

Social media zijn zeer succesvol voor het vinden en verbinden van klanten, ook in de zorg. Maar het social media landschap ontwikkelt zich snel. Welke kanalen zijn relevant voor jouw zorgorganisatie? Wat zijn de do’s en don’ts op social media? En hoe beheer je de verschillende kanalen effectief en efficiënt?

Social media in de zorg: zo kunnen we jou helpen

Voor jouw organisatie kunnen we de kansen op social media in kaart brengen, je resultaten meten en je helpen bij het nog doelgerichter inzetten van social media. Bijvoorbeeld via deze stappen:

  • Social media scan: wat zijn je resultaten, en waar liggen verbeterkansen?
  • Selectie en inrichting van een social media tool(s) om te volgen, posten en op te volgen
  • Social medium opzetten en inrichten inclusief banner
  • Social media strategie en -plan
  • Coaching voor het effectief onderhouden van social media
  • Training Social media in de zorg, zie agenda of vraag een in company training aan

SEO-in-de-zorg-training-Spring-marketing.jpgVindbaar door SEO

Bijna 90% van de consumenten oriënteert zich voor nieuwe producten of diensten op internet, ook in de zorg. In de zorg worden patiënten bovendien meer en meer zorgconsumenten. Online vindbaarheid wordt daarom steeds belangrijker. Tegelijk stelt Google steeds hoger eisen aan de techniek, gebruikersvriendelijkheid en content van een website. Hoe speel je daar effectief op in voor de korte en de lange termijn?

Jouw organisatie wordt beter vindbaar door zoekmachineoptimalisatie of Search Engine Optimization (SEO). Denk aan het optimaliseren van de techniek van de site, de content en de verspreiding bijvoorbeeld door externe blogs en linkbuilding. Het opbouwen van een goede positie in Google heeft tijd nodig. Deze diepte-investering levert wel continu rendement.

SEO in de zorg: zo kunnen we jou helpen

Hoe goed wordt jouw organisatie nu gevonden, en waar liggen nog kansen? Vanuit ruime ervaring in SEO kunnen we je helpen bij bijvoorbeeld:

  • Online analyse huidig SEO bereik
  • Inzicht in relevante keywords, long tail en short tail
  • SEO strategie
  • SEO rapportagetools

SEO verdiepen via Google Analytics

Met goede online analyses en optimalisatie groeit het bereik, de conversie, ervaring en loyaliteit. Verschillende tools kunnen doelen en resultaten goed in beeld brengen. Hoe goed is jouw praktijk of zorgorganisatie te vinden? En waar liggen de kansen om online nog effectiever aanwezig te zijn? Door Google Analytics en andere meettools in te richten en te laten rapporteren, krijg je zelf inzicht in het online bereik. Dit is wat wij met en voor jou kunnen doen, om inzicht te krijgen in uw online bereik

  • Selectie tools en inrichting rapportages, zoals Google Analytics, MailChimp en social media
  • Inrichten Google Analytics, inclusief doelen, filters en search voor betrouwbare en volledige inzichten
  • Ontwikkelen persoonlijk dashboard voor wekelijkse of maandelijkse rapportages
  • Training in gebruik Google Analytics

Trainingen social media en SEO in de zorg

Wil je jezelf verder bekwamen in social media of SEO? Raak op de hoogte van de laatste trends en kansen en ga zelf aan de slag.

Spring marketing geeft regelmatig trainingen over social media en SEO, voor groepen marketing- en communicatieprofessionals in de zorg en in company. Benieuwd? Lees er meer over.

Bekijk agenda

Daarom kiezen zorgorganisaties voor Spring marketing

  • Social en met hart voor zorg: ruime ervaring in de zorgsector en bevlogen om de zorg beter te maken
  • Up to date, snel en flexibel: we volgen de trends op de voet, ook buiten de zorgsector en zijn direct inzetbaar
  • Altijd voor het beste resultaat: vanuit analyse werken we aan jouw doelstelling, gedegen en effectief

Aan de slag met social media of SEO voor jouw zorgorganisatie?