Effectief marketingplan

Je weet wat je wil, maar welke activiteiten leveren jouw zorgorganisatie de beste resultaten op? Hoe ga je zo doelgericht mogelijk van start, en zet je je beschikbare tijd en budget optimaal in? In een marketingplan zetten we de marketingdoelen, activiteiten en voortgang samen op een rij. Effectief en efficiënt.

Effectief marketingplan geeft richting aan marketingactiviteiten

Wie zijn jouw belangrijkste doelgroepen en wat is hun behoefte? Wat wil je met jouw zorgorganisatie bereiken? En wat zijn je beschikbare mensen en middelen? Om doelgericht aan de slag te gaan met zorgmarketing, is het goed om op basis van een gedegen en effectief marketingplan te werken.

In een effectief marketingplan staan de activiteiten die jij met jouw organisatie gaat uitvoeren. Deze worden verder uitgewerkt met een doelstelling, meting, eigenaar, actuele status en ambitie. Zo kan bijgehouden worden of de activiteiten het gewenste effect hebben, en waar nodig worden bijgestuurd.

Marketingplan - voorbeeld

Samen werken aan een sterk plan

Vanuit jarenlange ervaring in de zorgmarketing, kunnen we jou helpen bij het opstellen van het marketingplan voor jouw organisatie. Zijn de doelgroep en het klankinzicht voor jouw organisatie in kaart gebracht? Dan nemen we die input mee in het plan, een sterke basis. Zijn deze nog niet in kaart gebracht, dan kunnen we je daar bij helpen.

Een marketingplan kan ook nog verder worden vertaald in een contentstrategie, plan en kalender. Zo zet je je kanalen en mensen optimaal in.

Ook een marketingplan voor uw organisatie?