Content en nieuwsbrief

Met sterke content en een klantgerichte nieuwsbrief kun je jouw doelgroepen effectief vinden en verbinden. Wat werkt goed en wat niet? En hoe richt je je nieuwsbrief zo in dat die optimaal wordt geopend en gelezen? Spring marketing heeft voor veel organisaties een contentstrategie ontwikkeld en nieuwsbrieven opgezet en kan jou hierbij ook ondersteunen.

Contentstrategie en -kalender

Een contentstrategie, -plan en -kalender met relevante thema’s geven jouw en jouw doelgroepen structuur. Een deel van de content is planbaar en kan Spring marketing ook voor je verzorgen zodat jouw kanalen altijd aanspreken. Een deel van de content zal inspelen op de actualiteit buiten of in jouw eigen zorgorganisatie en raden wij je aan zelf te maken en verspreiden. Spring marketing verzorgt veel trainingen om aansprekende content te maken en te verspreiden. De stappen die wij met je kunnen zetten zijn:

  • Inspiratieworkshop
  • Contentstrategie met thema’s en kanalen
  • Contentkalender met items en frequentie
  • Training contentontwikkeling en verspreiding

Marketingtoolkit met basistekst en beeld voor een aansprekende, herkenbare uitstraling

Op basis van de identiteit van jouw organisatie en een zoekwoordenonderzoek (SEO) kunnen sterke en goed vindbare basisteksten worden ontwikkeld. Op verzoek zijn de teksten te versterken met enkele kernbeelden, een selectie uit stockfotografie of eigen beelden gemaakt voor een van onze fotografen.

De basisteksten beschrijven jouw organisatie en de geleverde zorg en worden opgeleverd in meerdere versies, geoptimaliseerd voor het web, linkbuilding en jouw social media. Deze dienen als basis voor de ontwikkeling van verdere materialen zoals brochures, flyers, presentaties, posters of banners waar Spring marketing je ook bij kan helpen.

Directe klantrelaties opbouwen en onderhouden met een goed gelezen nieuwsbrief

Hoe kunt je de positieve relatie met klanten verder versterken, onderhouden en optimaal inzetten om nieuwe klanten te werven? Een kans om klanten aan van jouw organisatie te verbinden is met een digitale nieuwsbrief. Door hierin informatie over de praktijk, tips en adviezen, kennis en ervaringen te delen en mogelijk ook acties bekend te maken, blijven klanten van jouw organisatie op de hoogte en wordt de kans dat zij mond-tot-mond reclame maken of terugkeren, vergroot. Om dit goed te doen is het belangrijk de activiteiten te evalueren en daar waar nodig aan te passen.

Spring marketing heeft ruime ervaring in het ontwikkelen, vormgeven en verspreiden van nieuwsbrieven. Abonnees openen de nieuwsbrieven die door ons zijn ontwikkeld uitzonderlijk vaak en klikken veel vaker dan gemiddeld door om verder te lezen.

Ook effectieve content of een nieuwsbrief voor jouw organisatie?