Schroom voor zorgmarketing neemt af, maar websites kunnen toegankelijker en beter vindbaar

De schroom om marketing in de zorg in te zetten neemt af. Zorgorganisaties zetten steeds meer marketingmiddelen in om het zorgaanbod onder de aandacht te brengen. Toch scoren websites van zorgorganisaties onvoldoende als het gaat om vindbaarheid (SEO) en toegankelijkheid. Zo is 1 op de 3 websites niet goed toegankelijk met de smartphone en ontbreekt patiëntgerichte informatie op veel websites van zorgorganisaties. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van Spring marketing naar de inzet van zorgmarketing in Nederland. Zorgorganisaties ondernemen meer marketingactiviteiten: schroom neemt af De schroom voor zorgmarketing neemt af, zo blijkt uit het onderzoek van Spring marketing. Zo ondernemen zorgorganisaties steeds meer marketingactiviteiten. Aan relatiemanagement doen bijna alle zorgorganisaties, wat gezien de wijzigingen in financiering, inkoop en verwijzingen heel logisch is. Er wordt ook steeds meer gewerkt met een strategie en kalender, en dat past binnen de digitalisering van de marketing. Toch zijn zorgorganisaties grotendeels ontevreden over de resultaten van de inzet (67%), wat mogelijk komt door een blijvend tekort aan mensen in de aansturing en nog sterker de uitvoering. Zorgwebsites online vaak ontoegankelijk Uit het onderzoek blijkt ook dat 1 op de 3 websites van de zorgorganisaties niet voldoet aan de eisen voor mobiele toegankelijkheid en daarmee … Meer lezen over Schroom voor zorgmarketing neemt af, maar websites kunnen toegankelijker en beter vindbaar