• Portfolio - MCH Bronovo

HMC (Haaglanden Medisch Centrum)

HMCKlant: HMC (Haaglanden Medisch Centrum)
Behoefte: marktonderzoek, klantonderzoek en propositie

Wat zijn de trends, ontwikkelingen en kansen binnen ons specifieke zorggebied? Om als organisatie in te spelen op deze kansen en de marketingcommunicatie optimaal aan te laten sluiten op de trends en behoeften van patiënten en verwijzers, had HMC (Haaglanden Medisch Centrum) behoefte aan een uitgebreide marktscan. Het grootste ziekenhuis van Den Haag benaderde ons met deze vraag, vanwege onze ruime ervaring in de zorg en uitgebreide kennis over de sector.

Inzicht in trends, marktontwikkelingen en kansen

De ziekenhuizen Medisch Centrum Haaglanden (MCH) en Bronovo zijn bestuurlijk gefuseerd sinds 1 januari 2015 en vormen samen het topklinische ziekenhuis HMC (Haaglanden Medisch Centrum), te vinden op 3 locaties: Westeinde, Antoniushove en Bronovo. Tienduizenden patiënten uit Den Haag en de regio worden ieder jaar behandeld door de gedreven behandelaren van HMC.

Om continu aan te sluiten op de vraag van patiënten en verwijzers, hebben we de trends, ontwikkelingen en kansen desgevraagd in kaart gebracht. Dit deden we op basis van uitgebreide kennis van de zorgsector. Het resultaat is dat de marketing- en communicatieprofessionals én de medisch specialisten nu uitgebreid inzicht hebben in de zorgvraag in de regio, de markt en diens ontwikkelingen, het marktaandeel en de reis van de patiënt (customer journey). Momenteel werken we aan een vervolgtraject, om via focusgroepen en verdiepend beeld te krijgen van de behoeften van patiënten en verwijzers.

Ook inzicht in uw marktkansen?

Wilt u net als HMC graag meer inzicht in de trends binnen uw markt en de kansen voor uw zorgorganisatie? We bekijken graag samen met u hoe we u het beste kunnen ondersteunen. Bekijk ons volledige aanbod of neem direct contact met ons op.

  • Date 1 maart 2016
  • Tags Cocreatie, Focusgroepen, Marktanalyse, Propositie