De zomer komt eraan en dat betekent dat de dagelijkse activiteiten worden vertraagd omdat veel mensen op vakantie zijn. Het wordt steeds moeilijker om relevante inhoud op sociale media te vinden voor tijdens de komkommer tijd.
De zomerperiode hoeft echter geen pauzes te zijn voor je sociale media strategie. Een beetje creativiteit kan ervoor zorgen dat je volgers blijft betrekken. Dit maakt je merk sterker. We hebben een paar voorbeelden voor je.
- Zomerse Content:
- Deel gezondheidstips over hoe om te gaan met een warme zomer, zoals hydratatie-tips, het belang van zonnebrandcrème, en het herkennen van tekenen van hitte-uitputting.
- Visuals: Gebruik heldere, zomerse kleuren en beelden van mensen die genieten van de zon op een verantwoorde manier.
- Vakantie Gerelateerde Posts:
- Plaats tips over hoe mensen gezond kunnen blijven tijdens hun vakantie, zoals hoe om te gaan met jetlag, gezond eten op reis, of eerste hulp-tips voor veelvoorkomende vakantiekwalen of een herinnering om goed in te smeren met zonnebrand!
- Hashtag: Gebruik hashtags zoals #GezondOpReis of #VakantieTips om een breder publiek te bereiken.
- Tijdelijke Content:
- Maak Instagram Stories met korte, dagelijkse gezondheidstips voor de zomer, zoals hoe je het beste kunt hydrateren of zomerse workouts.
- Behind-the-Scenes: Deel beelden van hoe het team omgaat met de warmere zomermaanden op de werkvloer.
- Samenwerkingen en Influencers:
- Werk samen met influencers die actief zijn tijdens de zomer. Zij kunnen helpen je bereik te vergroten en je content aantrekkelijker te maken.
- Nodig gastbloggers of externe experts uit om zomerse content te creëren die relevant is voor je publiek.
- Herhaling van Populaire Content:
- Plaats opnieuw populaire content van voorgaande zomers die nog steeds relevant is. Dit bespaart tijd en biedt waardevolle informatie aan nieuwe volgers. Bijvoorbeeld blogs of video’s over zon bescherming, zomerallergieën, of hydratatie die vorig jaar goed presteerden.
- Gebruik analytics om te identificeren welke type posts het goed hebben gedaan in vorige zomermaanden en pas je strategie hierop aan.
- Aangepaste Posttijden en Hashtags:
- Analyseer wanneer je volgers actief zijn en pas je posttijden aan om maximaal bereik te garanderen.
- Experimenteer met verschillende tijden en dagen om te zien wat het beste werkt tijdens de zomermaanden.
- Creëer een unieke hashtag voor de zomer en moedig je volgers aan om deze te gebruiken. Dit kan helpen bij het creëren van een community-gevoel en verhoogt de zichtbaarheid van je content.
Met deze strategieën kun je je sociale media-accounts aantrekkelijk en actief houden, zelfs tijdens de zomermaanden wanneer veel mensen op vakantie zijn.
Comments are closed.