3 trends: contentmarketing is de basis
Trend 1: Toenemende transparantie, vindbaarheid op authentieke content en waarderingen
Door de digitale revolutie wordt alles wat mensen en organisaties doen steeds transparanter. Mensen kiezen vaak voor de beste zorgaanbieders op basis van online beschikbare informatie en aanbevelingen van anderen. Een duidelijke positionering is daarom cruciaal, die wordt getoond in relevante content voor de doelgroep.
Trend 2: Selectievere klanten, moeilijker te bereiken
Door een toenemend aantal zorgaanbieders en steeds kritischer zorgconsumenten, wordt het moeilijker om de juiste doelgroepen te bereiken. Van belang is om goed vindbaar te zijn via uw website en andere online kanalen (bijvoorbeeld social media, ZorgkaartNederland.nl, Independer). Bovendien helpen volgers en fans om zichtbaar te blijven. Met relevante, sterke, deelbare en visuele content krijgt en behoudt u de aandacht en zet u uw doelgroepen tot actie aan.
Trend 3: Volledige digitalisering, klanten zijn 24×7 online op alle kanalen
Met online dienstverlening kunt u altijd op het juiste moment aan de vragen en wensen van uw patiënten, verwijzers en andere relaties voldoen. Een duidelijke call to action, laagdrempelig aanmelden, goede webcare en dienstverlening op maat dankzij beschikbare data, kunt u continu in contact staan met uw doelgroepen. Door bovendien de inzet van uw online middelen te analyseren, kunt u deze constant optimaliseren.